Plattång tips

Idag har varit en ganska kul dag nu sitter jag här och ska aktivera mitt nya SIM kort som jag fixat för mitt andra e paj och sen ska jag platta håret :) I morn ska jag och tjejerna i klassen dra till Zinken och åka skridskor , herre gud va länge sen jag har bara sånna hokey-skridskor så ingen ballerina här inte. Ska ha med mig egen pasta sallad me kyckling och varm choklad , mys !


Här är några tips om hur man plattar håret utan att skada det samt några snygga plattänger i tjejiga färger.


*Hitta en plattång som passar ditt hår, exempelvis om du har tjockt, långt hår bör du använda en plattång med breda plattor, har du kortare hår eller gillar att styla så ska du välja en med smalare plattor.


*Du bör alltid använda en värmeskyddande produkt i håret, speciellt om du har typiskt skandinaviskt hår.


*Innan du använder plattången, se till att ditt hår är rent från hårspray, hårgelé och att det är torrt. Torrt hår är är starkare än blött hår.



*Om du kan justera värmen på din plattång, börja med lite lägre värme och öka vid behov. Detta ger mindre slitage på ditt hår. Tänk dock på att inte ha alltför lågt då du måste utsätta håret för värmen under en längre tid i så fall. Testa dig fram vad som funkar bäst för dig.

*Försök inte att använda plattången får hela håret samtidigt. Ta en sektion i taget, du får både bättre resultat och det går snabbare.

  OBH Nordivca 389 kr
 Ghd 1999 Kr (dyr men super bra)
Vidal Sassoon Nano  399 kr




Taget från www.eleven.se

Ciao / Linn

Kommentarer
Postat av: Malin

En bekant till mig hade en sån där men den gick sönder på en gång :P

2009-03-05 @ 02:08:21
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: linn från lpchic

jasså ja det kan ju hända med även de dyraste produkter så !

2009-03-05 @ 18:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0